Tuesday 19 April 2011

Ni la jadinya bila bini tak takot dengan suami..wakakakaa

Sabtu lepas,Timbalan Ketua Setiausaha(Strategik),Kementerian Belia Dan Sukan,Dato Salim Parlan dengan bekas pembantu peribadi dia kena tangkap khalwat kat hotel Batu Ferringhi.Last-last depa habaq kat peguam yang depa ni sebenaqnya dah menikah kat luaq negara dan sekarang ni dalam proses nak daftar kat Malaysia..Sebenaqnya bukan depa ja yang terlibat kes ni..Ramai lagi yang TAKOT BINI..Oppsss..Hahahaa

Tadi aku pon meraba cari telefon bimbit aku cepat-cepat aku call Tok Kadi yg berdekatan..Oii,angpa jangan ingat aku nak kawin plak.Actually aku nak tny sebab-sebab orang Islam kita kawin di luaq negara atau bahasa rojaknya dipaggil KAWIN LARI.Puas gak aku call tok kadi ni pon..Takkan awai plak masuk bilik..Ari ni baru Selasa bukannya malam Jumaat pon..Ishhhh

Last-last dia angkat dan aku terus la tanya...Apa cerita ni Ustaz??Ustaz habaq kat aku mcm ni,kes ni berlaku sebab....

1)TADAK WALI yang sudi nak terlibat dalam pernikahan tu..Sebabnya mungkin salah seorang dari pasangan tu tak disukai oleh ahli keluarga pihak pasangan yang satu lagi.

2)TAK DAPAT PENGESAHAN DARI MAHKAMAH,disebabkan tak cukup syarat..

3)BILA BINI TAK TAKOT dengan si suami =)

Memanglah seronok kawin lari.Mana taknya,dapat kawin dengan yang lawa-lawa,yang hensem-hensem dan yang kaya-raya.Tapi nanti akan datang timbul masalah lain mula mengelabah.Kawin bukan benda main-main..Perabih duit beratus ribu untuk hantaran pun tak guna.

(*)Tapi betoi ka depa ni dah menikah kat luaq negara???

No comments:

Post a Comment