Tuesday 14 June 2011

Sempoi apa kalo camni?

Tadi sorang SB sms aku mintak pendapat aku tentang demo BERSIH 2 bulan depan..Dan kita tengok sekarang ni Ambiga akan pertahankan dan Ibrahim Ali pulak sebok nak tentang...

Aku jawab camni kat SB tu...

Apa kata polis dan unit amal berganding bahu..Kita rapatkan polis dengan rakyat..Polis dan unit amal tolong kawal laluan dan tolong kawal peserta-peserta demo..

Polis tolong tutup sat jalan-jalan yang kami gunakan..Perarakan ni kami sememangnya nak aman tanpa sebarang insiden buruk..Polis tak payah bawak turun la water canon dan bom asap..Simpan dua-dua barang ni untuk tala kat UMNO dan Barisan Natang lagi baguih..Corong water cannon pi tala kat hidung Najib dan Rosmah..Wakakaka

Kami nak sampaikan tuntutan kami sampai ke istana..Habis ja perarakan ni polis dan peserta demo boleh duduk lepak sekali minum..Mesti seronok kalo keadaan jadi lagu tu..Memang aku respek habes polis ni kalo polis boleh jadi kawan kami,bukannya lawan kami...

Kalo polis tak tembak kami dengan ayaq asid dan bom asap dah tentu kami tak bertempiaran lari..Bayangkan puuhan ribu peserta lari guna jalan depan SOGO,tak haru ka keadaan tu..Kedai-kedai semua kami langgaq sebab nak lari dari kena tangkap dan jugak dari pedih bijik mata kami..

Angpa tak tembak kami tak lari..Bila kami tak lari takkan ada kedai yang lingkup dan takkan ada kerusi meja yang pecah..Pikiaq logik la wahai polis..Dahla angpa dapat tangkap kami pastu angpa sepak pulak kami..Dah tentu kami kena gari awatnya nak sepak dan tumbuk kami lagi?Bayangkan pulak kalo angpa kami sepak dan pukui dengan belantan,apa angpa rasa?

Kami cuma nak hantaq memorandum kat Tuanku..Kami mintak polis tolong kawal laluan kami saja..Kami bukannya nak culik Tuanku..Angpa paham dak?

(*)7 sms aku reply kat SB tu,dan dia pon setuju macam aku cakap..Ehh SB ni setuju memanjang..Last-last ang jugak yang tangkap aku...Hak ptuihhh!!!Hahahahahaha

No comments:

Post a Comment