Monday, 11 June 2012

Pesawah padi patut mai program ni..Waaaajib!!! Sebarkan!!!


Hangpa rasa hangpa pesawah padi?
Hangpa rasa ada yang tak kena dengan harga padi dan subsidi berkaitan padi?
Hangpa rasa patutnya hangpa dapat lebih dari hasil padi hangpa?
Jom pakat-pakat hadir dan luahkan apa yang terbuku kat hati hangpa tu..
Hangpa orang PAS ka?Orang UMNO ka?Orang tak berparti ka?Tak kira apa bangsa sekalipon..Kalo hangpa rasa hangpa kerja wat bendang..Datang ramai-ramai...Toksah harapkan UMNO nak jaga pesawah macam hangpa!!!

Kerajaan Barisan Natang sebok sangat nak jaga peneroka...Bagi benda tu bagi benda ni..Tapi sayang peneroka tak sedaq yang depa bakal kena tipu..Bila pembangkang dedah..Peneroka kata pembangkang tipu dan dengki!Lantak pi la kat hangpa...

La ni nak tanya pulak..Pasepa kerajaan Barisan Natang tamau jaga pesawah padi?Awat,beras yang kita makan ni semuanya diimport dari luaq ka?Pikiaq-pikiaq la sama...Harga padi tak menentu..Bila kita tanya pasepa harga padi kat Kedah lagi mahai...Orang atas jawab sebab kualiti padi kat Kedah lagi baguih...Ok,kalo kata camtu pasepa harga beras yang kita beli sama saja...Bukan kita tau pon beras tu mai dari mana..

Apa pon,aku sarankan supaya pesawah-pesawah datang program ni sebab kita nak bincangkan berkaitan nasib pesawah pada masa akan datang..Kita duduk,dengaq apa yang PAS cuba nak usahakan untuk membela nasib pesawah-pesawah...Tumbang ja Barisan Natang pada PRU 13 ni maka akan berjalanlah proses penambahbaikkan untuk keluarga-keluarga pesawah kat Malaysia ni...PAS bukan bagi janji kosong pasai ni!

Harap sapa-sapa yang baca pasai ni boleh amik banner ni pastu SEBARKAN kepada kawan-kawan UMNO kita yang keja jadi pesawah...Buh la kat blog ka,facebook ka atau apa saja medium maya yang ada...Datang ramai-ramai dan pakai baju HIJAU!!!

2 comments:

  1. kalau mengikut harga beras yg tidak disabsidikan 1kg RM2.50/2.60 beras super biasa dipasaran sekarang berbanding harga padi+sabsidi=1kg RM1.30 dan di+sabsi baja dan lain2 RM0.20=RM1.50 bagi setiap 1kg padi dengan itu ujud perbezaan antara harga beras dan padi RM1.00 bagi setiap kg, ini bermakna sabsidi yang diberikan kepada petani itu semata2 untok memberi keuntongan lumain kepada pehak koprat. sebenarnya sabsidi harga padi diberi kepada koprat melalui petani atau lembu punya susu sapi dapat nama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. depa x mai pun ramai ramai......awat macamtu

      Delete