Sunday 1 May 2011

Sapa kata pemimpin BN tak susah..


 Sempena May Day Parade ari ni,18 orang kena tahan termasuklah MP Sungai Siput,,Antara permintaan mereka adalah peningkatan gaji minimum sebanyak RM900 sebulan,pengurangan waktu bekerjadari 48jam kepada 40 jam seminggu dan penetapan tamat perkhidmatan bekerja pada usia 60 tahun..
Logik la depa mintak naik gaji bulan tu..Kat kampung mungkin tak brapa rasa sangat sempit tu tapi kalo kat bandar-bandar besar memang tak cukup..Bayangkan nak masuk jamban sekarang pon kena bayaq tiga kupang oiiii..Kalo la standard gaji bersesuaian takkan adanya budak skolah yang mencuri moto seawai umoq 10 tahun dan takkan ada student IPT yang juai buah segar dan kerang lembab depa tu..Hahahaha..Bila gaji tak kena dengan keadaan ekonomi,contohnya kenaikan harga barang jadi bertambahla rekrut-rekrut baru dalam bidang PENCURI dan PEROMPAK..

.Jadi tak boleh jugak nak salahkan depa ni..Kena nilai jugak depa menceburi bidang ni atas tujuan apa?Undang-undang omputih bukan ada budi bicara yang boleh ditoleransikan,sebab tu PAS nak laksanakan HUDUD sebanya kita ada lagi pecahan untuk setiap kesalahan..Tapi UMNO tolak sebab takot nanti depa dah tak boleh minum arak,main pompuan dan rasuah..Wakakakaa..UMNO jangan duk sembang la kata sekurangnya pemintak sedekah negara kita tak seramai di Indonesia dan India..Ni suma alasan orang Bangang bin Bahlol!!!

Peningkatan pemintak sedekah kat Malaysia pon dah ramai bukan main..Siap ada yang jadikan hari Jumaat sebagai hari murah rezeki depa..Apa daknya,tiap-tiap pintu depa standby..Yang aku hangin tu semayangnya dak..Lahanat btoi!!!Kat tempat aku ada sorang pemintak sedekah yang sihat tubuhnya mengikot syarie..Aku agak respect orang tua ni,kutip derma sampai follow tiap-tiap PRK..Hahahaha..Rupanya tak lama pastu pecah lubang yang orang tua ni bini 3 siap ada rumah sewa oiii!!!

Aku paham yang sebenaqnya pemimpin Barisan Natang yakni UMNO pon ada yang susah bukan kata rakyat ja yang susah,,,Rakyat pon kena paham gak..Taklehla nak salahkan pemimpin Barisan Natang jaaa..Nak tau apa yang depa susah???

1)SUSAH nak tolong rakyat secara ikhlas,mesti 'I HELP U,U HELP ME'..Biasanya time pilihanraya depa beria sangat 'bersedekah'..

2)SUSAH nak bagi geran tanah kepada rakyat yang penat-penat teroka tanah baru sebaliknya serah geran n\bagi kat orang lain.kroni depa atau pun depa sendri yang sebat!

3)SUSAH nak berenti rasuah sebab rasuah dah sebati dalam idop depa ni..Tak rasuah idop depa tak sempurna..

4)SUSAH nak berenti bohong rakyat sebabnya tak dipanggil Barisan Natang kalo tak membohong..

5)SUSAH nak terima PR boleh wat macam-macam untuk rakyat..

6)SUSAH nak tengok depa ni hidup bersederhana...

7)SUSAH hati kalo tak bersumpah laknat..Wakakakakaka!!!

8)SUSAH payah depa habaq bahawa depa yang berjuang menuntut kemerdekaan..Piiiirahhh!!!Tunku yang menuntut,Najib plak yang nak menggadai..Najib tak guna!!!

No comments:

Post a Comment