Tuesday, 20 March 2012

(PART 1) Al Kisah Zambry Kadiaq

Lama sungguh tak menaip pasai sebok sangat 2,3 bulan ni...MSK duk sebok bukak cerita pasai Zambry Kadiaq..Jadi aku pon nak tumpang gak la sekaki..Jeng,jeng,jengg!!!Banyak benda yang aku nak perkisahkan kat hangpa..Aku wat ada bahagian-bahagian..Kalo buh semua nanti hangpa baca separuh pastu hangpa lena...Cessss!!!Haa..Mai dengaq lekaih!!!

Al kisahhh......

Sapa tak kenai Zambry Kadiaq?MB haram yang sampai la ni suka-suka pi bubuh muka dia merata simpang jalan..Sampah masyarakat sungguh!Hakk ptuihhh!!!

Cerita yang aku nak bagi hangpa baca ni bermula bila Zambry Kadiaq yang entah mai dari mana ni pi masuk SMK Panglima Bukit Gantang,Parit Buntaq tahun 1980an..Waktu tu sapa-sapa yang masuk SMK Panglima Bukit Gantang ni otomatik kena duduk asrama kat SMK Sri Perak sebab SMK Panglima Bukit Gantang tadak lagi asrama..Zaman sekolah kat situ kawan-kawan Zambry Kadiaq panggil dia dengan nama timangan Pak E..
( Huruf E singkatan kepada perkataan E-Tam @ HITAM)...Kehkehkehkeh

Zambry Kadiaq ni bolehla dikatakan atlet jugak sebab dia ni kuat bersukan terutama dalam larian dan bolasepak..Tapi hangpa jangan kata dia hitam pasai dia kuat bersukan...Dah memang azali kaler kulit dia gitu..Pangkoq mari maaaa...Wakakakaka

Selain tu,Zambry Kadiaq ni terkenal kat sekolah sebab dia seorang peramah dan pandai cari kawan..Maka,tak heranlah kalo kawan dia bukan setakat di sekolah dia saja malah budak-budak sekolah yang lain pon dia kenai jugak..Zambry Kadiaq jugak seorang pengkritik dan penulis hebat yang pernah menulis dalam majalah WATAN..Hangpa jangan terkejut Zambry Kadiaq pernah hentam kerajaan Barisan Natang dalam majalah ni...Dalam majalah WATAN tu,nama pena Zambry Kadiaq ni adalah Zambry Al Pangkori..

Okkk...Hangpa mesti nak tau apa lagi hebatnya Zambry waktu zaman sekolah kan??Hangpa baca hat ni dulu dan khatamkan...

Bersambung...Hehehehehee

No comments:

Post a Comment

Post a Comment