Wednesday, 21 March 2012

(PART 2) Al Kisah Zambry Kadiaq

Hangpa tengok gambaq bawah ni..Agak-agak..Hangpa boleh cari ka mana satu Zambry Kadiaq ni??Wakakakaka
Aku tamau gelak..Hangpa cari la sendri.. =)
Ok,aku sambung lagi cerita pasai Zambry Kadiaq....

Bab berpidato dan syarahan..Hangpa serah ja kat dia..Huiiii hebat ooooiiii..Alang-alang orang boleh berenti sekolah ooo..Merata pertandingan pidato dia masuk..Tapi aku pelik jugak..Kalo kat sekolah dulu bukan main hebat,awat la ni tak berani nak debat dengan DS Nizar??Wakakakkaa

Dikatakan Zambry Kadiaq waktu sekolah memang menyokong dan cenderung kepada persatuan yang berunsurkan gerakan Islam...Tapi malangnya,sehebat-hebat dan sehirang-hirang dia STPM dua kali amik jugak...Untuk dia amik STPM kali kedua,dia dah tak boleh duduk asrama sebab asrama digunapakai oleh budak-budak baru...Jadi,mau tak mau terpaksa la Zambry Kadiaq menumpang di rumah tukang kebun sekolah yang memang ada dibina dalam sekolah dia tu..Percubaan STPM yang kedua akhirnya boleh jugak dia sambung masuk UIA...

Bila musim cuti sekolah,Zambry Kadiaq ni jarang balik rumah mak dia kat Pangkoq..Yala kat Pangkoq mana ada bendang..Nak cari ikan puyu dan keli jangan harap la...Takkan ikan kedera nak wat bakaq kan?Ikan haruan bakaq memang syahdu la kalo cicah dengan ayaq asam..Kat Pangkoq mana ada wadai kepeng ni...Hahahaha..Hangpa tanya orang Banjaq,depa mesti tau punya..Kalo kat Parit Buntaq ni,mandi tali ayaq brapa jam pon takkan terbakaq punya kulit tu..Tak macam mandi laut..Kahkahkahkahkah...(Aku tau hangpa pikiaq apa)..

Hat ni bahagian ke 2..Macam aku kata kat posting sebelom ni..Hangpa khatamkan dulu..Banyak lagi kajian pasai Zambry Kadiaq ni..Aku maleh la nak habaq pasai kisah cinta dia kat zaman sekolah tu..Biaqlah rahsia...Wakakakaka

Bersambung.....

No comments:

Post a Comment

Post a Comment