Saturday 31 March 2012

Bila Tun M bagi tazkirah...

Tun M rasa kesal bila tadak Melayu yang bijak-bijak dalam UMNO...Hahahaha

Yang kerja jadi doktor,jadi peguam,jadi arkitek,jadi jurutera sumanya banyak duduk dalam Pakatan Rakyat...

Bila UMNO wat mesyuarat bahagian,yang jadi pengerusi SPM tak lepas yang jadi AJK plak sekolah tak abeh...Mana la tak haru..Muka-muka ni nak bagi idea untuk pembangunan???

Tapi mangkuk-mangkuk ni pakai kereta mewah-mewah..Rumah toksah cerita la..Besaq nala(karupan) punya..Yang depa pandai cuma bab-bab projek..Hangpa jangan terkejut ooo..Kat kampung aku,ada sorang ni nak menulis dan mengira pon tak pandai tapi harta juta-juta...Kahkahkahkah

Bila ada ja yang hebat seket contohnya kerja cikgu,duduk dalam UMNO bahagian dan ada idea yang baguih untuk parti depa tendang keluaq..Yang tinggai sumanya akai standard lembu...Wakakaka,,,Ini realiti oiiii!!!

Aku bagi contoh...Macam Khairy Jamaludin..Huii hebat menantu Pak Lah ni,blajaq sampai Oxford!!!..Tapi ada ka dia tu dapat pangkat Dato?Blajaq pandai,la dah jadi Ketua Pemuda UMNO dan jugak ahli parlimen Rembau tapi sayang,UMNO tak bagi pon jawatan menteri..Ini bukti orang bijak pandai yang duduk dalam UMNO pastinya akan ditaiklongkangkan!Kahkahkahkah

Hangpa ingat puak-puak UMNO yang pangkat Dato tu hebat sangat ka?Ingat Dato tu melambangkan blajaq tinggi sangat ka?Tak percaya??Mai baca SINI..Pastinya hangpa gelak besaq!

(*)Moralnya...Kalo nak duk lama dan jadi hebat dalam UMNO mesti WAAAAAJIB jadi bangang..Kalo jadi pandai alamatnya sampai bila-bila la jadi tukang pasang poster...Paham ka?Wakakakaka...Mampuih UMNO!!!

1 comment:

  1. Khairy dah ditawarkan pangkat Dato' dan Datuk oleh beberapa Sultan, dia je yang tolak sebab taknak dijadikan isu. Harap maklum.

    ReplyDelete