Saturday 30 April 2011

Jenis-jenis orang UMNO

Saja-saja aku nak posting benda ni sebab mungkin kita dapat tengok dengan jelas jenis apakah orang-orang yang di dalam UMNO,,Aku tulis ni apa yang terlintas kat kepala hotak aku ja..Kalo ada yang aku tertinggai,lain kali la aku update plak..Kehkehkehkeh

1)Mewarisi UMNO turun-temurun
Jenis oang ni biasanya main ikot ja padahal tak amik tau pon hujung pangkal politik ni sebab dalam ati dok kata politik kotoq la,politik ni mengacau la..Kalo mak bapak dia UMNO,automatik anak-anak ni UMNO..Depa kira UMNO ni baik memanjang dan parti yang kononnya boleh harap nak jaga Melayu..Hakk ptuih!!!

2)Menyokong UMNO untuk dapat kepentingan
Haaaa...Puak ni pulak MAJORITINYA memang jenis ada jawatan dalam UMNO..Bila ada jawatan mesti ada habuan punya..Projek la,komisyen la dan macam-macam lagi..Jenis ni sangat suka aku panggil PENCACAI..Sebabnya kalo depa tak sokong UMNO nanti melepas habuan sebab depa pikiaq ajal,maut dan rezeki di tangan UMNO..Jenis ni yang Najib kata biaq tulang hancoq tapi Putrajaya tetap akan dipertahankan..Kehkehkeh

3)Cuba untuk merubah UMNO
Jenis yang ni aku agak respek jugakla walopon seket sebabnya orang macam ni dalam hati ada seket Islam..Mungkin dalam hati depa tu memberontak sebab tengok banyak yang UMNO wat menyalahi agama..Tapi depa ni takleh bersuara,kalo bersuara macam-macam la penangan yang kena nanti dari pimpinan atasan UMNO..Sebab pimpinan atasan nak orang bawah depa ni jadi lembu yang dicucuk idung..Mooooooo!!!!

4)Ada duit sokong UMNO
Golongan ni bila pilihanraya payah nak kenai tapi yang ni la wat segala titik peluh PR sia-sia..Mula-mula anagguk kata yadan siap maki-maki UMNO,tapi kena huloq RM50 trus ngaku UMNOlah segala-galanya..Puak ni jugak digelas atas pagaq..

5)Jadi UMNO tiba-tiba
Mesti agak pelik bunyi kategori yang ni..Hahahaha...Bagi aku,oang macam ni adalah orang yang asalnya UMNO kemudian lompat masuk PAS atau PKR..Tapi tak lama kemudian masuk balik UMNO..Yang ni digelaq KATAK..Contoh macam Osman Jailu dan Jamaludin Radzi..Dan kebanyakan depa ni memang dah bermasalah kritikal dalam UMNO dan cuba meraih simpati dengan cara menyertai PR..Rupanya depa ingat PR ni sama macam Barisan Natang..Bila tak puas hati dan kena plak diugut sejarah silam,lalu melompat mereka  kembali ke Barisan Natang..Wakakakaka..Orang macam ni tadak tempat dah untuk pilihanraya akan datang sampai bila-bila..

(*)UMNO memang parti bermasalah..Bermasalah sebab ada masalah dalam mendalami ilmu-ilmu agama..Kalo ada ilmu agama dah lama UMNO ni bubar..Wahahahhahah

No comments:

Post a Comment