Monday 25 April 2011

Yang ini la yang kita mau..

Aku belek Sinar Harian ari ni,sampai ja bahagian Kerian,tengok-tengok nama ADUN Titi Serong dan blogger terheboh dan tercelupaq Albanjari masuk paper..Rupanya berkaitan dengan program Ikon Muslimat Muda yang aku tayang kat header aku kat atas ni..

Aku pun tanya la blogger tu merangkap member aku jugak la..So,diringkaskan program ni memang berunsur kan Islamic yang pertama sekali di Malaysia selain Imam Muda dan Akademi AL Quran,apalagi ianya akan bersiaran menerusi website rasmi program tersebut.Sembang punya sembang memang baguih la program ni..Ini bukan calang-calang sebab syarat nak masuk sangat ketat..Budak-budak pompuan berambut merah dan tidak menutup aurat mengikut syarak direject serta-merta..wakakakaa

Aku puji kerja depa nak wat program ni sebab kita nak lawan(walau pun tak mampu sangat la) dengan program realiti yang penuh dengan maksiat kat Malaysia ni..Aku dah jemu tengok berok-berok melompat atas pentas..Teringin plak nak tengok gadis-gadis sopan membaca ayat suci Al Quran,mampu berpidato dalam bahasa Arab dan jugak dapat mentafsir ayat-ayat suci Al Quran..

Mak bapak yang nak tengok anak depa jadi macam ni..Haaaa,antaq-antaqla anak depa pi mengaji sekolah pondok..Sekolah-sekolha kerajaan ni jangan harapla sebab kerajaan nak cari pelapis pemimpin yang hanya ingat dunia saja..Pasai depa pikiaq yang depa ni takkan mati dah..

(*)Nak cari calon bini boleh gak kot.. =)

No comments:

Post a Comment